Czytam sobie książki

środa, 13 marca 2013

Deklinacja męska/żeńska – Hanna Cygler

„Deklinacja..” jest kontynuacją książki Hanny Cygler „Tryb warunkowy”. Śledzimy dalsze losy Zofii Kryszewskiej, która w poprzedniej części straciła w wypadku samochodowym ukochanego mężczyznę – Marcina. W tej części los rzuca Zofię do Anglii. Zanim jednak wyjeżdża, zbliża się do dawnego kolegi nieżyjącego Marcina – Witka. Są lata osiemdziesiąte, czasy „Solidarności” i internowań. Nie było telefonów komórkowych i e-maili. Nie trudno było więc o nieporozumienie jakie zaszło w rodzącej się miłości Witka i Zofii. On został aresztowany, ona myślała że o niej zapomniał. U niej pojawia się nowy mężczyzna, u niego nowa kobieta.
 I tak jak w „Trybie warunkowym” sporo tu zwrotów akcji. Pojawiają się nowe postaci mniej lub bardziej sympatyczne. Zofia już mnie tak nie denerwowała. Może za sprawą dojrzałości a może po prostu ta część bardziej się autorce udała. Nie jest to lektura wysokich lotów. Taki harlequin w polskich realiach. Nie zmienia to jednak faktu, że autorka „kupiła mnie” powieścią „3 Razy R” i zamierzam przeczytać wszystko co wyszło z pod jej pióra. A „Deklinację….” polecam – czyta się szybko, łatwo i przyjemnie – oczywiście jeśli ktoś ma akurat ochotę a takie coś. Ja miałam.
I nadal uważam, że okładki do tego cyklu wybierała osoba.... niespełna rozumu. Tak, jestem zboczona na punkcie okładek, przyznaję. A oto inne wydanie:

 Można? Można!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz