Czytam sobie książki

środa, 18 kwietnia 2012

Ostatnie lato – Catrin Collier


Catrin Collier po raz kolejny zafundowała nam historyczną powieść z wielką miłością w tle lub jak kto woli powieść o miłości w tle z wojną. Osiemdziesięcioletnia Charlotte (dawniej von Datski), mieszkająca obecnie w Ameryce, jest umierająca. Zamiast podjąć ostatnią walkę z rakiem, postanawia poświęcić krótki czas jaki jej pozostał, na podróż w rodzinne strony w okolice Olsztyna (dawniej Prusy Wschodnie). Wychowała się w zamożnej rodzinie w pięknym domu. Gdy miała osiemnaście lat wybuchła II wojna światowa i świat Charlotte wywrócił się do góry nogami. W swoim długim życiu przeżyła niewyobrażalne tragedie i jedną wielką miłość. Czytamy o tym wszystkim w jej pamiętniku. Teraz ze swoją ukochaną wnuczką Laurą dotarła na Mazury żeby jeszcze raz spojrzeć na rodzinny dom, o ile jeszcze cokolwiek z niego zostało.
Kolejna książka Catrin Collier, która bardzo mi się podobała. Przyznaję szczerze, że wątki romansowe rzadko kiedy przypadają mi do gustu. Nie jestem fanką więc trudno mi je ocenić. Natomiast tło historyczne stworzone przez autorkę po raz kolejny pochłonęło mnie całkowicie. Całe to draństwo wojny i cierpiący ludzie z każdej strony… Do tej pory unikałam tematyki wojennej. Catrin Collier zachęciła mnie do sięgania po opowieści z tamtego okresu. Z pewnością przeczytam też kolejną powieść tej autorki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz