Czytam sobie książki

wtorek, 28 maja 2013

Latarnik – Camilla Lackberg


Nieuchronnie zbliżam się do końca serii o „morderczej” Fjallbace. Latarnik to już  przedostatnia cześć losów sympatycznych bohaterów - Eriki i Patrika. Po bardzo dramatycznym zakończeniu Syrenki, w Latarniku  będziemy świadkami zmagania się z żałobą Anny po utracie dziecka. Na tym tle (bo w dużej mierze Anna jest w tej części główną bohaterką) poznajemy bliżej jedną z okolicznych wysp wokół Fjallbacki. Mianowicie – Gråskär (wyspę duchów). Sama nazwa wskazuje, że będzie niesamowicie. I jest. Na wyspie osiada kobieta z małym dzieckiem. Ta dwójka zdana jest tylko na siebie. Są jedynymi mieszkańcami wyspy. Kobiecie zaczyna doskwierać samotność, chłód a z czasem nawet głód. Dlaczego pomimo tych niesprzyjających warunków uparcie nie chce opuścić wyspy? Dlaczego w ogóle na nią przybyła? Tymczasem po drugiej stronie zatoki, policja zaczyna prowadzić śledztwo w sprawie zabójstwa szacownego urzędnika. Mats Sverin został znaleziony z przestrzeloną głową we własnym domu. Śledztwo wykazuje się, że poprzednią noc spędził na wyspie duchów…
 Jak zwykle przeczytałam migiem bo nie mogłam się oderwać ale tym razem czułam jakiś inny klimat książki. Może autorka była już zmęczona sagą o Fjallbace? Zdziwił mnie na przykład w tej części wątek tajemniczego rodzeństwa. Wątek urwany – bez nawet mglistego wyjaśnienia tajemnicy dwójki bohaterów. Latarnik trochę odstaje od poprzednich części, ale nadal czytało mi się bardzo przyjemnie.
 Spodobały mi się serie i zaczynam zastanawiać się co po Camilli? Tylko gdzie taką znaleźć, żeby główny bohater był fajny, żeby miał życie osobiste, żeby było sporo postaci drugoplanowych, żeby oni też mieli swoje życie osobiste, żeby w każdej części było o czym innym i żeby w ogóle było wszystko extra... :-)

4 komentarze:

  1. Zatrzymałam się na drugim tomie;)
    Ale mam zamiar dotrzeć do końca

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamierzam zakupić. :>

    OdpowiedzUsuń